Jak zwykle są dwie strony medalu. Powstanie takiego parkingu z jednej strony zwiększyłoby ilość miejsc parkingowych na naszym zatłoczonym osiedlu i taki parking byłby lepiej zabezpieczony. Z drugiej jednak strony parking społeczny zostałby zlikwidowany w obecnej formie, a duża liczba mieszkańców partycypowała w jego budowie angażując swoje środki finansowe. Ponadto taki budynek mógłby być również bardziej uciążliwy dla sąsiednich bloków niż obecny parking odkryty, chociaż to akurat nie jest takie pewne.
Koszty na razie nie są znane, ale patrząc na podobne inwestycje w okolicy byłoby to około 8-12 tysięcy złotych za stanowisko, z wpisem do KW czyli na stałe, z możliwością późniejszej odsprzedaży. Dodatkowym utrudnieniem byłby fakt, że na czas budowy zabrakłoby tych 200 miejsc parkingowych, które obecnie są wyznaczona na parkingu społecznym. Wybudowanie w tym miejscu parkingu piętrowego definitywnie zakończyłoby kwestię przedłużania w tym kierunku ulicy Bernardyńskiej.
W projektowanym PZP ta działka została przeznaczona właśnie na parking. Niemniej jednak póki co teren jest dzierżawiony, a wiadomo że dzierżawę można wymówić, a parking w obecnej formie łatwiej zlikwidować niż budynek.
Jak widać są zarówno plusy jak i minusy takiego rozwiązania. W sondzie obok możecie Państwo się na ten temat wypowiedzieć, z pewnością będzie to wartościowa informacja dla osób decydujacych, jak i pozwoli się zorientować, co o pomyśle sądzą mieszkańcy.
UWAGA, bardzo ważne uzupełnienie: Na spotkaniu 21 listopada 2009 występowała m. inn. przedstawicielka Administracji Spółdzielni Energetyka, która wspomniała m. inn. o dużych naciskach na Administrację w celu umożliwienia przedłużenia ul. Bernardyńskiej i połaczenia jej z drogami planowanego osiedla. Miałoby to w praktyce oznaczać definitywny i nieodwracalny koniec obecnego parkingu i dramat mieszkańców osiedla, które nagle znalazłoby się po dwóch stronach ruchliwej ulicy. Mamy nadzieję że Administracja i Spółdzielnia nie ugnie się pod tymi naciskami, jak również że nie dopuści się do przekształcenia ul. Bernardyńskiej w drogę publiczną. Będziemy to monitorować Ul. Bernardyńska to droga wewnętrzna i taką powinna pozostać dla dobra mieszkańców. Argumenty "za" drogą publiczną, takie jak uregulowanie parkingów i odśnieżania wydają się na pierwszy rzut oka korzyściami, jednakże w efekcie nasza ulica osiedlowa zaczełaby podlegać prawom infrastruktury miejskiej sieci drogowej, a w efekcie nasz sprzeciw co do jej przedłużenia byłby znacznie mniej warty niż teraz. Dlatego w tym momencie naprawę ważne jest rozważenie zamknięcia tego tematu poprzez budowę budynku parkingu piętrowego, jeśli będzie to wykonalne pomimo wcześniej wspomnianych zagrożeń dla pomysłu.
Przy okazji z utęsknieniem czekamy na ustalony już montaż progów spowalniających na odcinku pomiędzy Villą Anna a parkingiem społecznym przy blokach 2 i 1A. Progi zamontowane na pozostałej części ul. Bernardyńskiej znacząco ograniczyły "temperament" kierowców (zwłaszcza tych przyjeżdzających tu okazjonalnie). Już niedługo pojawi się na blogu sonda dotycząca wniosku o oznaczenie ul. Bernardyńskiej znakami
D-40
oraz
D-46

tak,budujcie parking,bedzie argument ze jak parking to dlaczego nie dom na lace.bardzo mądry pomysl.osiedle moze budowac co chce a kto inny nie.kompletny idiotyzm;)
OdpowiedzUsuńDlatego właśnie jest napisane powyżej, że nie wiadomo, czy wybudowanie parkingu piętrowego w tym miejscu będzie możliwe. Parking czy apartamentowiec, nowe obiekty wybudowane na tym terenie muszą spełniać ścisłe wymagania. Na razie nie zostały ujawnione dokumenty stwierdzające, że planowany apartamentowiec je spełnia.
OdpowiedzUsuńPrzy Gołkowskiej, koło klubu S został zlikwidowany parking płatny na terenie starej pętli autobusowej, ale miejsca puste są i można z nich korzystać np. na czas budowy parkingu, zanim nowy deweloper/właściciel nie przyjdzie i go też nie zagrodzi. Dlatego rozważnie ale w niedługim czasie -- należy wybudować parking piętrowy.
pomysł jest dobry. Lekka konstrukcja nie powinna za bardzo ingerować w grunt i gospodarkę wodną na tym terenie. W odróżnieniu od betonowego kloca z podziemnymi parkingami.
OdpowiedzUsuńhttp://www.marvipol.pl/wersja-angielska/investor-relations/2009---first-half-year-report.html
OdpowiedzUsuńcytat ze str 13 tego dokumentu, ktory jest na stronie marvipolu w angielskiej czesci:
"xviii. ryzyko związane z brakiem planów zagospodarowania przestrzennego
Znaczna część terenów na obszarze Miasta Stołecznego Warszawy nie jest objęta ważnymi planami
zagospodarowania przestrzennego, co powoduje istotne utrudnienia w uzyskiwaniu pozwoleń na budowę. W
szczególności, w braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów
zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy
i zagospodarowania terenu. Wydanie decyzji o warunkach zabudowy jest możliwe jedynie wówczas jeżeli są
spełnione liczne warunki, m.in. gdy co najmniej jedna działka sąsiednia, dostępna z tej samej drogi
publicznej, jest zabudowana w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy
w zakresie kontynuacji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania
terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii oraz intensywności
zabudowy wykorzystania terenu. Brak obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego może
powodować istotne problemy w uzyskaniem pozwolenia na budowę, co może prowadzić do opóźnienia
realizacji projektów inwestycyjnych, w konsekwencji może mieć negatywny wpływ na działalność i sytuację
finansową Spółki."
Bernardyńska wydaje się niezbędna do rozpoczęcia budowy.
Dostrzegam potrzebe budowy parkingu pietrowego niemnie nie między blokami 1 i 2. Od razu wzbudzi to kontrowersjie i obróci się przeciwko mieszkańcom. Bardziej widziałabym go na terenie tego parkingu obok przystanku, ale to chyba własność prywatna, prawda?
OdpowiedzUsuńTeren obu parkingów przy Gołkowskiej raczej nie jest własnością Spółdzielni. Teren obecnego parkingu społecznego jest, dlatego tu jest większa szansa, zwłaszcza że nawet został wstępnie przeznaczony właśnie na parking. Na tamte dwie działki, skądinąd dobrze się nadające na parkingi, podobno już są chętni developerzy. Zbieramy informacje na ten temat, jak coś się dowiemy to się tu na pewno pojawi. Niewykluczone że już nawet ktoś ten teren kupił. Obieg dokumentów a przede wszystkim dostanie się do nich w przypadku urzędników graniczy momentami z cudem. Tym bardziej że akurat granica projektowanego PZP przebiega na ul. Gołkowskiej i tamten teren to zupełnie biała plama i czeski film, nikt nic nie wie.
OdpowiedzUsuńZgadzam się że to świetne miejsce na parking piętrowy (bezpośredni dojazd z Gołkowskiej) tylko że tu Spółdzielnia nie zadziała. Może więc mieszkańcy?
jest już decyzja o warunkach zabudowy 173/MOK/07 o wybudowaniu w tamtym miejscu budynku mieszkalnego 14 kondygnacyjnego z parkingiem podziemnym na 110 miejsc
OdpowiedzUsuń