Z dobrze poinformowanych źródeł przyszła informacja, że umowa użyczenia pasa ul. Bernardyńskiej nie została przedłużona na kolejny okres. To bardzo dobra wiadomość dla całego osiedla Bernardyńska, a zwłaszcza dla budynków Bernardyńska 16 i 18. Niemniej jednak należy sprawę służebności działki pomiędzy budynkami 16 i 18 formalnie wyjaśnić do końca (wspólnoty złożyły protest i ponowne wezwanie do uznania za strony, sprawa się toczy).
Na spotkaniu 21 listopada spotkaniu dowiedzieliśmy się, że faktycznie nie przedłużono umowy dzierżawy pasa ul. Bernardyńskiej. Podpisano jak do tej pory zgodę na umowę dzierżawy przez 3 miesiące z możliwością przedłużenia do 3 lat działek nr 16-503 i 25-502 (jest to obszar drogi szutrowej między Pracowniczymi Ogródkami Działkowymi a ul. Wolicką oraz obszar ścieżki wzdłuż płotu który otoczył inwestycję Marvipolu do działki 61-503 czyli "trójkąta" przylegającego do działki 65 na której stoi blok Bernardyńska 2) oraz zgodę na "zawarcie umowy określającej szczegółowe warunki przebudowy drogi spowodowanej inwestycją niedrogową z firmą Marvipol S.A odnośnie ulicy Wolickiej".
Dowiedzieliśmy się jednak także, że tej drogi (szutrówki do ul. Wolickiej) nie można utwardzić na stałe. W treści w/w uchwały Zarządu Dzielnicy Mokotów zostało to zresztą wyraźnie zaznaczone poprzez zapis
"W umowie spółka zostanie zobowiązana do dokonania adaptacji tejże drogi dojazdowej do placu budowy poprzez wzmocnienie nawierzchni jezdni szutrowej poprzez ułożenie płyt typu JOMB lub MON (nawierzchnia rozbieralna – tymczasowa) oraz naprawę lokalnych uszkodzeń nawierzchni
ul. Wolickiej zwłaszcza w rejonie bliższym trasy Siekierkowskiej (zniszczona nawierzchnia asfaltowa). Po zakończeniu inwestycji i zaprzestaniu z korzystania z drogi dojazdowej do placu budowy spółka MARVIPOL zostanie zobowiązana do dokonania niezbędnych napraw drogi w celu zapewnienia przejezdności i dobrego stanu technicznego nawierzchni drogi."
<--- Źródło: Google Maps - mapka poglądowa
Pośrednia informacja uzyskana przy tej okazji jest taka, że przy obecnym stanie, do momentu jej adaptacji, mogą nią jeździć jedynie samochody do 5 ton. Ta informacja wymaga jednak potwierdzenia. Na załączonych zdjęciach i mapce widać że na dojeździe to Trasy Siekierkowskiej jest ograniczenie do 10 ton.
Od internauty którego najwyraźniej zainteresował temat dostaliśmy mapkę wygenerowaną przez Google Maps oraz zdjęcia. Zamieszczamy ją jako ciekawostkę, bo z oznaczeń drogowych w rejonie ul. Wolickiej wynika, że na szutrówce (przynajmniej w jej ostatniej części) w zasadzie jest zakaz ruchu. Kwestia w którym miejscu dokładnie wypada te 1200m. Przy pomocy narzędzia dostępnego w iGeo "Pomiar odległości" zmierzyliśmy po przebiegu drogi, że od znaku do skrzyżowania szutrówki z ul. Wolicką jest około 920m, od skrzyżowania do miejsca gdzie zaczyna się ogrodzenie inwestycji jest około 650m. Razem długość tej trasy wynosi więc około 1570 m. To oczywiście dość zgrubne obliczenia przy użyciu średnio dokładnej metody czyli z pewnością obarczone pewnym błędem, jednak liczonym raczej w dziesiątkach a nie w setkach metrów. Obok znajdą Państwo zdjęcia wcześniej wspomnianych znaków (wraz z otoczeniem, żeby było wiadomo w którym miejscu stoją). Ponadto w Uchwale Nr LXXXIV/2862/2006 Rady miasta stołecznego Warszawy znajdziemy następujący fragment
- - fragment wału międzyfortowego między J. Czerniakowskim a Baterią X, wzdłuż ul. Wolickiej;
- bruk ul. Wolickiej, dawnej uliczki fortecznej;"
Jednak nie wygląda na to, aby ogrodzenie miało być przedłużone. Robotnicy właśnie skończyli je ustawiać od strony wschodniej, zrobili róg i teraz idą z nim w kierunku "na zachód".
OdpowiedzUsuńz tego co mówił człowiek odpowiedzialny za ogrodzenie na czas budowy będzie jak teraz, ale gdy inwestycja powstanie to docelowe ogrodzenie ma zostać "wyprostowane" wzdłuż linii Kanałku (tzw. fosy) co ma się jednak w sprzeczności do obecnie dostępnych dokumentów geodezyjnych (iGeo).
OdpowiedzUsuń