" Biuro Ochrony Środowiska wzywa (...) do uzupełnienia wniosku, złożonego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych (...) o trzy egzemplarze „Raportu o oddziaływaniu na środowisko…(...). zawierającego:Inna wersja tego pisma znajduje się tutaj.
– analizę wariantów przedsięwzięcia z uwzględnieniem wariantu alternatywnego,
– wskazanie w pkt. 6 zagospodarowania wód z wykopów jako działania kompensacyjnego,
– wskazania i analizę konfliktów społecznych, które mogą wystąpić w związku z realizacją przedsięwzięcia.
W przypadku nieuzupełnienia wniosku w terminie 14 dni, od daty doręczenia niniejszego pisma, sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane materiały. Brak uzupełnienia może stanowić przesłankę do odmowy wydania decyzji środowiskowej."
Ponadto w dniu 23 lutego pojawiło się Zawiadomienie (opublikowane również w dn 24.02.2010), o tym, że:
"Stosownie do art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamiam, że wydanie decyzji ustalającej środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych (...) przy ul. Bernardyńskiej w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, z uwagi na konieczność:
– złożenia przez Inwestora uzupełnienia zgodnie z pismem z dnia 12.02.2010r., znak: OŚ-IV-MDA-76242-6-45-09,
– uzyskania uzgodnienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, który przy piśmie z dnia 1.02.2010r., znak: RDOŚ-14-WOOŚ-II-AK-6613-300/09 poinformował o terminie wydania uzgodnienia do dnia 29.03.2010r.,
– przystąpienia do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz wskazania miejsca i 21-dniowego terminu składania uwag i wniosków,
– wydania zawiadomienia o zakończeniu postępowania dowodowego,
nastąpi po podjęciu ww. czynności administracyjnych.
Ponadto, tut. Biuro informuje, że zgodnie z:
– art. 77 § 1 k.p.a. organ administracji publicznej jest obowiązany w sposób wyczerpujący zebrać i rozpatrzyć cały materiał dowodowy,
– art. 145 § 1 pkt. 1 k.p.a. decyzja wydana być musi tak, aby nie dawała podstaw do wznowienia postępowania m.in. ze względu na wydanie bez uzyskania wymaganego prawem stanowiska innego organu".
Czyżby ktoś w końcu zaczął się dokładniej przyglądać całej procedurze wydawania pozwoleń na budowę, zwłaszcza tak bardzo interesujących nas dokumentom odnoszącym się do oddziaływania na środowisko (czyli m.inn. Rezerwat) wszelkiej zabudowy na terenie łąk (dz. ew. 53) ?
Czyżby w końcu zauważono, że ta budowa nie odbywa się na "dziewiczych terenach" tylko w bliskim sąsiedztwie dużego osiedla, i oddziaływuje znacząco (choćby z powodu rozwiązania kwestii dojazdu poprzez wybudowanie drogi na trawnikach pomiędzy istniejącymi blokami) na okolicznych mieszkańców?
Czy p. Mikos, Dyrektor Biura Architektury, będzie pamiętać o tym, co deklarował w tym artykule (że nowe WZtki nie będą wydawane do chwili uchwalenia PZP Czerniakowa Południowego).
Czekamy zatem na "wskazanie miejsca i 21-dniowego terminu składania uwag i wniosków", żeby móc złożyć zgromadzone do tej pory dokumenty.
Do powyższego należy dodać, iż 17 lutego na stronie towarzystwa Tryton pojawił się tekst dotyczący budowy na działce nr 53, w którym czytamy m. inn.
"(...) Co więcej, przypuszczamy, iż nastąpiły rażące błędy proceduralne w postępowaniu o wydanie warunków zabudowy dla inwestycji. Nie wydano decyzji środowiskowej, zaś uzgodnienie RDOŚ w Warszawie było opatrzone warunkiem, przez co jest nieważne (...). W piśmie skierowanym do nas, urzędnik poinformował nas o braku potrzeby wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach powołując się na prawo z 2004 roku, podczas gdy nowa ustawa z października 2008 roku narzuciła ten obowiązek przy wszelkich postępowaniach o wydanie warunków zabudowy.(...)"
18 grudnia Towarzystwo Ochrony Herpetofauny "Tryton" wystąpiło w związku z tym z pismem do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Pismo to jest dostępne na stronach Zielonego Mazowsza. Towarzystwo wnioskuje w nim o "niezwłoczne unieważnienie uzgodnienia Warunków Zabudowy wydanego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie (RODŚ-14-WPN-II-PV-7049-169-09) z dnia 13.05.2009 roku." powołując się na fakt, że "pozwolenie na budowę (Nr 256/MOK/2009) z dnia 24.09.2010 r zostało wydane z rażącym naruszeniem prawa, ponieważ decyzja o warunkach zabudowy została wydana bez decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach" <-- Źródło: w/w pismo.
To mozna zaczynac budowe zanim sie dostanie Decyzje o Uwarunkowaniach Srodowiskowych?? W koncu tu nie chodzi o altanke na dzialce rekreacyjnej.
OdpowiedzUsuńmuszę przyznać,że się pogubiłem w tej procedurze. Czy poprosić kogoś kto się zna na prawie budowlanym o komentarz? Jak rozumiem z tego pisma wynika,że nie było decyzji BOŚ? Jak zatem możliwe było rozpoczęcie i takie zaawansowanie prac?
OdpowiedzUsuńI to ten wątek może być "światełkiem w tunelu". Kluczowe może być pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Srodowiska RDOŚ-14-WPN-II-PV-7049-169/09 (czy ktoś ma jego kopię?). Decyzja 256 o pozwoleniu na budowę nie powołuję się na ustawę środowiskową co sugeruje istnienie dokumetu zwalniającego Urząd z jej uwzględnienia. Inwestor znając swe "miękkie podbrzusze" usiłuje aktualnie załatwić brakującą decyzję środowiskową (w myśl zasady - były nieprawidłowości ale już je usunięto). Jak zwykle w takich wypadkach winny jest jakiś urzędnik a ewentualne konsekwencje bezprawnego wydania pozwolenia na budowę i jej wstrzymania poniosą podatnicy.
OdpowiedzUsuńgazeta wyborcza wreszcie tez cos napisał, ogólnikowo ale zawsze
OdpowiedzUsuńhttp://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7611195,Jeziorko_Czerniakowskie_samo_sie_nie_obroni.html